niedziela, 14 października 2012

Tarta z jabłkami



Znalazłam 3 jabłka z naszej jabłonki, jakoś się uchowały w ukryciu w lodówce. Miałam zrobić szarlotkę, ale mój wzrok natknął się na nową, jeszcze nie używaną formę do tarty. Nie będzie szarlotki, będzie tarta z jabłkami. Mój mąż zje, niezależnie od formy i sposoby wykonania, ponieważ uwielbia ciasta z jabłkami i reaguje na nie jak piesek radujący się z przyjścia pana do domu:). To do dzieła!


Potrzebne nam 2-3 jabłka i składniki wymienione niżej.
Składniki na kruchy spód:
- ok. 1,5 szklanki mąki,
- 100 g masła,
 - 2-3 łyżki cukru pudru,
 -1 łyżeczka cukru waniliowego,
 - 1 jajko.
Sos do traty:
- 1 jajko,
- 2/3 szklanki śmietany kremówki,
-  ok. ½ szklanki cukru pudru,
- 1 łyżka cukru waniliowego,
- 1 łyżeczka cynamonu, ale ponieważ uwielbiamy cynamon daję 1 dużą łyżkę,
- 1-2 łyżki mąki.
Robię kruche ciasto, czyli ugniatam mąkę, masło, cukier puder i waniliowy z jajkiem.  Owijam w folię i wkładam na 30 minut do lodówki.

 Ciasto wałkuję i za pomocą wałka przenoszę do formy ( wcześniej natarłam ją leciutko masłem). Następnie ciasto obciążam fasolkami ( na papierze lub folii do pieczenia) i wkładam do rozgrzanego do 200 stopni piekarnika. Piekę ok.10-12  minut, zdejmuję fasolki i piekę jeszcze 5 minut.
Jabłka obieram, kroję w plasterki i układam na cieście po okręgu. Teraz szybciutko przygotowuję sos, czyli mieszam razem składniki na sos. Polewam sosem jabłka ułożone na cieście. 

Wstawiam do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni i piekę 30 minut. Po upieczeniu wygląda tak:


 Potem próbuję jedynie kawałek ( ten ze zdjęcia), bo resztę zjada mąż. W mgnieniu oka.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz