niedziela, 4 listopada 2012

Tarta z masą budyniową i owocami



Dzisiaj stworzyliśmy „tartę non communi”. Nie pospolitą dlatego, że z mąki razowej. Trochę się bałam, że nie wyjdzie, bo naleśniki mi z niej nie wyszły; biedne nie chciały się smażyć...Tarta wyszła, więc mąka razowa jest "bezpieczna":).
Składniki na kruchy spód:
- ok. 1,5 szklanki mąki razowej
- 100 g masła,
- 2-3 łyżki cukru pudru,
- 1 łyżeczka cukru waniliowego,
- 1 jajko.

Robię kruche ciasto, czyli ugniatam mąkę, masło, cukier puder i waniliowy z jajkiem.  Owijam w folię i wkładam na 30 minut do lodówki.
Tak jak w przepisie na „tartę z jabłkami” ciasto wałkuję i przenoszę do formy, obciążam fasolkami ( na papierze lub folii do pieczenia) i wkładam do rozgrzanego do 200 stopni piekarnika. Piekę ok.10-12  minut, zdejmuję fasolki i piekę jeszcze 5 minut.
Przygotowuję masę budyniową; tym razem z lenistwa poszłam na łatwiznę i zrobiłam ją z „Kremu budyniowego” Dr.Oetker’a ( robota na 3 minuty ).
Układam owoce wg fantazji. Motylki zrobiłam z resztek ciasta kruchego:). Tarta jest gotowa do podania od razu.
 Podaję z lampką słodkiego wina. Dzisiaj z winem wiśniowym...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz